Office support

Virtual assistant is nog een relatief onbekend beroep en daarom krijg ik met enige regelmaat de vraag wat een VA eigenlijk doet. Het antwoord is kort: alles waar de meeste ondernemers geen tijd voor hebben. Nouja, bijna dan.

Mijn aanbod is het beste samen te vatten onder de noemer ‘office support’. Ik bied ondersteuning bij alles wat er komt kijken bij het runnen van een bedrijf. Met mijn jarenlange ervaring op secretarieel en administratief gebied en mijn praktische insteek, kan ik je bijvoorbeeld helpen met:

 

  • e-mail en agendabeheer
  • ondersteuning financiële administratie
  • opstellen en versturen offertes
  • uitwerken en redigeren stukken
  • klantenservice en crm-beheer
  • procesoptimalisatie

Klinkt dat goed? Neem dan eens contact met mij op om te bespreken wat ik voor jouw bedrijf kan doen.

 

En dan nog even dit

Voor veel ondernemers is het een behoorlijke stap om werkzaamheden uit handen te geven, vooral wanneer je ze jarenlang zelf hebt gedaan. Mijn klanten zijn echter stuk voor stuk enorm opgelucht wanneer ik ze werk uit handen neem. Door mijn achtergrond in de juridische sector weet ik als geen ander hoe belangrijk privacy en discretie zijn. Je kunt me ten volste vertrouwen met jouw persoonlijke en zakelijke werkzaamheden. Ik ga met jouw bedrijf om alsof het dat van mij is: vol energie en met net dat stapje extra.

laptop-2557574_640

Veel gestelde vragen

Nee hoor! Ik werk in principe vanuit huis en we houden daarbij contact met alle moderne communicatiemiddelen. Op verzoek kan ik ook op locatie komen werken. Dan wil ik wel graag een tafel en een stoel 😉

Ik vind het belangrijk om een fijne samenwerking te hebben met mijn opdrachtgevers. Wederzijds respect en eerlijkheid zijn voor mij heel belangrijk. Je kunt van mij verwachten dat ik me volledig inzet voor jouw bedrijf. Ik ben betrokken, proactief en zorg ervoor dat alles op rolletjes loopt.

Ik kan op verzoek op locatie werken, maar in principe werk ik vanuit huis. Communiceren gaat via de telefoon, de e-mail, whatsapp, video vergadersoftware bijv. Zoom. Eventueel kunnen wij gebruik maken van Slack, dit is een zakelijk online tool om te appen. Daarnaast werk ik met Asana, een programma voor projectmanagement. Bestanden worden opgeslagen in de cloud, bijvoorbeeld in Google Drive, OneDrive of Dropbox.

Voordat ik met de werkzaamheden begin, spreken wij een deadline af.

Mijn werktijden zijn maandag t/m vrijdag van 08:00 - 18:00 uur. Werkzaamheden na 18:00 zijn altijd bespreekbaar.

Nee, dat is het voordeel een virtual assistant. Ik werk op basis van een uurtarief of abonnement. Er is geen minimum en opzeggen kan al na een maand met een opzegtermijn van één maand.

Ik neem de privacy en beveiliging van mijn opdrachtgevers zeer serieus. Alle wachtwoorden worden opgeslagen met behulp van veilig wachtwoordbeheer software. Ook teken ik een geheimhoudingsverklaring en zal ik een verwerkersovereenkomst opstellen.

Het is helaas niet mogelijk om uren mee te nemen naar een volgende maand. Indien er te weinig of te veel uren worden gemaakt, dan zal ik dit met je bespreken. Het kan dan aantrekkelijk zijn om je abonnementsvorm te wijzigen.

Neem even contact met mij op, dan bespreken we samen of dit iets is waar ik je bij kan helpen. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kun je wellicht gebruik maken van mijn netwerk.